(A magyar nemerrebaszás sem ugyanolyan már, ahogy a NEBAM is változatlan.)
Mindig ez van. Jön valaki a messzi nyugatról* és lenyúlja a Gyöngyhajú lányt, hogy belőle White Dove címmel arasson világsikert. Vagy elviszi Vad Katalint, hogy a YouPorn.com-on Michelle Wild-ról egy félkézzel nézős videót se találjunk, és csak ezen az oldalon tudjuk meg, hogy mi olyasmiket művelt ez a nő a romlott nyugaton, amiket egyik Jóban-rosszban-ban sem láthattunk. Azt azonban mi sem gondoltuk volna, hogy a GAS néven főképp a frankfurti Mille Plateaux (lásd még: Gilles Deleuze) kiadónál zsongító dark ambient-dub-techno lemezeket megjelentető Wolfgang Voigt 2010-ben, a Freiland Klaviermusik című albumán egy Pozsonyi Ádám-alapvetést dolgoz fel konceptuális művészetté. Ráadásul mindjárt 13 verzióban. (A GAS szerintünk legjobbja, az 1997-es, Zauberberg néven illetett "anyag" Thomas Mann Varázshegy című Nobel-díjas regényétől lopta a címét. Nekünk drogok nélkül is működött. Azokkal meg különösen.)
Szövevényes a sztori. Van ugye ez az Ady Endre nevű költőnk, ő írt egy Seregesen senkik jönnek című verset, amilyen címen létezik a Demokrata véleményrovatában publikáló, a cseh abszurd iránt letagadhatatlanul rajongó tollforgatónak egy lemeze is. Ennek a 2000-es kiadványnak az előadója a Tekintetes úr, ami név Gárdonyi Géza nevű magyar írónk Göre Gábor nevű, „szélsőkonzervatív” alakjának világszemléletéből jött. Nomármost a Tekintetes úrnak a bejegyzéscímben említett dalának az alapjai szolgátnak 2006-ban a Demokrata c. újság DVD-mellékleteként megjelent Pellengér című műsor zenéjéül. (De kurvára gyűlöljük a posztmodern eredetfejést.)
* Ne mondja már senki nekünk, hogy Burgenlandban nem csak parasztok laknak! Oké, tehetősebb, értelmesebb parasztok azoknál, aki egyel idébb, immár Magyarországon, közelebbről Vas megyében laknak és nagyban tagadják azt a titulust, amik ők tényleg nem, hogy parasztok, de a szüleinknek attól még mégiscsak könnyebb élet lett volna csak néhány tíz kilométerrel odább születve három nővérként azon siránkozni, hogy jaj, de messze van Bécs, a gandzsafelleges downtempo mennyország, mint innen.