Csak a legszabadosabb szellemű tinédzserek ismerték el, felültek a brit vidéket bejáró pletykáknak, miszerint Jagger nővé operáltatja magát, hogy összeházasodhasson a zenekar valamelyik másik tagjával. E mese méregfogát azok a hírek húzták ki, hogy az együttes tagjai ellenkezés nélkül igénybe veszik a nőnemű rajongóik által nyújtott alkalmi szexuális örömöket. Igazabbnak bizonyultak azonban azok a jelentések, melyek szerint fellépéseiken csak vízágyúval lehetett véget vetni a tumultuózus jeleneteknek.
****
A kacsafrizurás Everly fivéreket úgy képzelhetjük el, mint két Elvist, akik egy gázsiért dolgoznak.
****
A Crampsben egy meglepően nagy hatású zenekart kell becsülnünk művészi állhatatosságáért, mivel minden ravaszkodás nélkül maradtak a giccses színpadi külsőségek mellett és tovább növesztették a hajukat, vállalva ezzel azt a kockázatot, hogy bármelyik pillanatban szétesnek és eltűnnek a semmiben.
****
A The Mamas and The Papas az első két kislemezükön (California Dreaming; Monday, Monday) sessionzenészek kísérték őket. A számokat többnyire Philips szerezte, aki később még jó néhány nemzetközi slágert írt a zenekar számára. Ő egyébként tagja volt az 1967-es montereyi popfesztivál szervezőbizottságának. A fesztiválon fellépve olyan kép alakult ki a közönségben, hogy az együttes hippiszimpatizáns.
****
[Van Morrisonról szólván.] Az ekkor megjelent Astral Weeks c. sajátos hangulatú album a nemzetközi piacon is élénk visszhangot keltett, annak ellenére, hogy a színpadon és a vele készült riportok készítésekor morcosan viselkedett és énekstílusa is egyhangú volt. Gyakorlott dalkovácsként, szövegíróként és okos szervezőként jól elboldogult.
****
Zenéjük a pszichedelia és a monoton táncritmusok keveréke. A basszusgitáros Andrew Cousins távozása után a The Stone Roses felkúszott a brit Top 40-re, akárcsak hatodik kislemezük, az 1989-es She Bangs The Drums. A következő 45-ös sláger a Fool’s Gold a nyolcadik helyig jutott. Egy korábbi dalukat, a Sally Cinnamont újra kiadták, mielőtt az 1990-es One Love a Top 5-be került. Slágereik arra utalnak, hogy a zenekar ereje leginkább koncertjeiken érvényesül.
****
George Harrison ötlete volt, hogy legyenek egy angol középiskola rock and roll csapata. Az 1960-as hamburgi szezon szinte minden zenekara hasonló módon alakult meg. E zenekarok részben színlelt „intellektusuknak” köszönhették, hogy néhány városrészben amatőr pozőrökként emelkedtek fel.
Kemény gitárzenét játszottak, kitartottak a polgárpukkasztás mellett, de megtanulták azt is, hogy hogyan kell az ellenséges közönséget az általuk képviselt abszurditásra hangolni, ezzel sikerült egy „fertőző” atmoszférát kialakítaniuk.
****
A brit új hullám legelső nagykövete közé tartozott és a tengerentúlon is kézzelfogható sikereket ért el a szemüveges, beteges külsejű, színpadi szótlanságáról ismert Elvis Costello, akinek egyik számát Linda Ronstadt is beépítette egy ömlengő kánonjába.
Innen idézve: Alan Clayson: Rock – A legjobbak. Fordította: Bihari Balázs. Kulturtrade Kiadó Kft., 1994.