Dalszövegelemzés úgy tíz évvel ezelőttről.
1. Androidő. A zenekar talán leghíresebb drogos dala. A címe kettős értelemmel bír. Egyrészt azt az időt és állapotot jelöli, amikor az előadó drog hatása alatt áll, másrészt a két szó összecsúszása, átfedése már utal arra a skizofrén helyzetre, ami a szám szövegét végig áthatja. Vagyis az android is önmaga, amikor be van drogozva. Ezt szemléli „kívülről”, amikor józan, nincs más tudatállapotban. Megkettőzöttsége tovább oszlik, mikor a drogos idejében is van egy óvatosabb fele, amely lassítana, de a másik fél inti, hogy ez a kemikáliák okozta boldogság nemcsak, hogy nem tart örökké, de talán soha nem is tér vissza. Hosszasan lehetne elemezni a dal minden egyes sorát, de felesleges szószaporítás volna csak, mivel jellegéből fakadóan nem követi a „külső”, racionális világ ok-okozati viszonyait. Azt azonban meg kell jegyezni, hogy az android feminin vonásokkal bír. Ennek magyarázata lehet Kiss Tibor vonzódása a sminkekhez és szerepekhez, ami a korai lemezekhez köthető vizuális megjelenéseknél (borítók, klipek) hangsúlyos.
2. Pedofíling. Kiss Tibornak inge, és a dalban magára is veszi. A társadalom normái által tiltott vágyakozás jellemzően éjjel tör rá – manó képében. Ez a manóság azért fontos, mivel így igazolhatja önmaga előtt a „méreten aluli angyalok”-kal való bűnös szexuális viszonyt. Hogy a manóból miként és legfőbbképpen miért lesz később kobold, azt nem tudni, bár egy hosszabb elemzés (ami szétfeszítené az írásunk kereteit), feltehetően fényt deríthetne rá. A könnyebbség végett tehát tegyünk egyenlőségjelet a manó és a kobold közé. A tabukkal övezett szenvedély kényszerítő erejének a falak sem tudnak gátat vetni. Bár érdekes mellékkörülmény, hogy maga az uralkodni vágyó késztetés is zavartan köszönt be. A refrén aztán ismételve adja a tudtunkra, hogy Kiss, ha meg is adja magát neki, tudja, hogy a bűne kozmikus kataklizmát okoz: „egymásnak esnek az égitestek valahol”.
3. Halleluja. Ebben a dalban a prímet a Quimby másik dalszerző-énekese, Varga Líviusz viszi. Itt újra fel lehetne melegíteni a fentebb már taglalt kettősséget, de nincsenek olyan mélységei – ha volnának. Jól hangzó, egymás mellé dobált sorok vannak „csak” a gépi zenecsinálásról, az alkoholos kábulatról és a maszturbálásról, semmi több.
4. Libidó. Mint a címből nyilvánvaló, ismét a szexualitás a téma. És mint olyan, a Quimbynél ilyenkor (vagy inkább mindig?) a tesztoszteron melletti hajtóanyag többféle drog, esetünkben – kimondottan – a heroin. Szép szinesztézia az „alaktalan szirénazaj”, a videokazettás kép láttatón erős és találó, az érzelemmentes szexre meg jó hasonlat a dögre hajtó hiénaraj, még a máskor túl általános vallásos motívumok is működnek.
5. Olé. Kevés izgalommal szolgáló, mondjuk ki, elég kusza és különben is sokadrangú dalszöveg.
6. Az ördög magyar hangja. Igen, Kiss Tibor ismét az Isten opponensével vállal szimpátiát. Részeg hangú virtussal korbácsolja tovább a szenvedélyt. Dekadens kedvében dekadens képekben tobzódik. Ami nem szerepel a szövegben, azt a képzeletünk a közmondásos gyertyát a két végén égető (élet)művészeket központba állító filmekből kipótolja, kibővíti.
7. Hintalógalopp. Ezúttal is a segítségünkre siet mindaz, amit az életünk során eddigelé akaratlanul is behabzsoltunk a vizuális médiából. A politoxikomán Kiss Tibor csapzottan, több napja ébren, zavart tekintettel, kiszámíthatatlan cselekvésekkel és kinyilvánításokkal jellemezhetően vágtázik egy hintalovon. A mögé kifeszített gyöngyvásznon utazásos házivideó pereg bevégtelenítve.
8. Az otthontalanság otthona. Köztes állapot, a korábbi dalokban sokszor ecsetelt eufórikus elragadtatás szürkezónája. Dióhéjban erről szól a dal.
9. Mennyből az angyal. Érdekes párhuzam adódik Az ördög magyar hangja című dallal. Ami ott „Lobog a hús a csontokon” volt, az itt „Szerelj a húsra vitorlát”-tá vált. Kiss Tibornak ismét bejött a cucc, s mint ilyenkor gyakran, az égre emeli a tekintetét és képes beszédbe kezd.
10. Álmatlan dal. Reggel van, talán épp vasárnapi szentmisére szólítanak a harangok, kertet, zöldövezetet sejdítő tücsökciripelés és madárcsivitelés. Szinte idilli állapot. Önaltatná (önáltatná?) magát a bulizásban megfáradt főhős, de a „picinyke motor” még mindig dübörög. A refrénben saját magát győzi meg arról, hogy ha nem, hát nem, ez van. Idővel kiderül, hogy van mellette az ágyban valaki más is, aki tényleg alszik. Rosszhiszeműen mondhatnánk, hogy csak remélni tudjuk, hogy a Pedofíling című dalban említett manó nem rokona az itteni álommanónak és nagykorú partnerről van szó. De persze hogy is gonoszkodhatnánk ily alávalón, amikor „bárányok gurulnak halkan”?
11. Unom. Viszonylag egyszerű dal, az unalom páros, egymással ellentétes tárgyai között azonban akad egy-két érdekes párosítás. A dajka és a hóhér például kissé sántít, ugyanis anyának és hóhérnak kellene lenni. Szintén figyelmet érdemlő a dealer-pápa és a szentelt víz-marihuána kettős kettős. Vagyis míg a drogárus marihuánával kereskedik, addig a keresztény egyházfő nem beszerzője a szentelt víznek, csak az köznapi hívőhöz hasonló használója. Vö. a Neked nem című Kispál és a borz-dalszöveg záró fals párosítását: „A cirkusz ad varázslót. Nagylányt adja nagyváros. Költőtől van a töltőtoll.”